Markedet udvikler sig fortsat i den rigtige retning for Scantruck A/S. Den danske importør og forhandler af de anerkendte maskinmærker Manitou, Komatsu, Weycor, McCloskey, PB Platforms, GMG og Platform Basket har endnu engang forøget sin serviceafdeling, som nu består af 50 udekørende servicemontører til entreprenør- og landbrugsmaskiner fordelt i hele Danmark.
I forvejen havde Scantruck Danmarks største flåde af servicevogne, og den seneste forøgelse understreger det fokus, som Scantruck generelt har på service af sine kunders materiel uanset mærket. En entreprenør- eller landbrugsmaskine er dyrest, når den ikke er funktionsdygtig, og her træder Scantruck til som en pålidelig, hurtig og effektiv servicepartner, der er tilgængelig døgnet rundt.
- Reparationer og nedetid er en stor gene for alle virksomheder, og derfor har Scantruck skabt et servicekoncept med hurtig reaktionsevne, hvis skaden er sket. Vores servicemontører medbringer et stort lager af reservedele og værktøj, som gør dem i stand til at udbedre størstedelen af problemerne på stedet, forklarer Steen Kjær, servicechef hos Scantruck A/S. Størstedelen af vores kunder har en serviceaftale, der sikrer, at maskinen løbende serviceres og holdes køreklar af vores kompetente montører, supplerer Steen Kjær.
Alle montørerne er specialiserede på maskintyper og opdateres løbende på den nyeste viden og teknologi, hvilket sikrer kunderne den optimale hjælp ved nedetid. Er der behov for andre reservedele, end de gængse, som montørerne altid har med sig, bliver de leveret hos den relevante montør i løbet af natten, så de kan monteres næste dag.
Stor faglighed og kollegial opbakning
En af de nye montører er 30-årige Andreas Hammer. Han blev ansat i slutningen af september, og med hjemmet i Hedensted som dagligt startsted servicerer han Scantrucks kunder i Østjylland.
- Jeg er udlært landbrugs-maskinmekaniker og har flere års erfaring med forskellige maskintyper i alle størrelser. Hos Scantruck er jeg på "rødt hold" - dvs. jeg primært arbejder med Manitou, siger Andreas Hammer.
Han er alene i bilen, når han kører rundt til kunderne, men kollegerne er blot et opkald væk.
- Jeg taler dagligt med andre af Scantrucks montører. Som nyansat har jeg mange spørgsmål, så jeg ringer også selv og spørger, hvis jeg er i tvivl om noget. Jeg har en stor faglig hjælp tilgængelig i dem, og desuden taler jeg med min serviceleder dagligt. Hun giver en status på de kommende dage, og vi aftaler mine opgaver. Jeg har stor frihed til selv at disponere min arbejdstid hos Scantruck, så mit privatliv med to små børn fungerer optimalt, siger Andreas Hammer.
Læs mere om Scantruck service her